Deze klant had mij een jaar geleden al eens benaderd met de vraag of ik belang had bij een ILLY cupjes apparaat. Al een jaar eerder had ik al zijn oude bonenmachine mogen ontvangen.
Al snel bleek ook bij deze machine dat de zetgroep zich in de verkeerde stand parkeert. Hierdoor kun je hem niet uitnemen om schoon te spoelen. Ik liet zien hoe je dit relatief eenvoudig kunt corrigeeren, door in en uit te schakelen. Hij was duidelijk toe aan een servicebeurt. Ik denk 2 jaar na aanschaf al.
Een vreemde bijkomstigheid was dat de koffie na de servicebeurt heel slap was. Terwijl je juist zou verwachten dat dit weer goed zou zijn. Alleen had ik niet getest hoe deze voor de servicebeurt was. Dus moeilijk te beoordelen waar dit dan door kwam. In ieder geval alle mogelijke onderdelen uitgewisseld om erachter te komen. Uiteindelijk zal het toch een combinatie zijn geweest van een hogere temperatuur, de maalgraad en de dosering.
Als waardering voor alle inspanning, kreeg ik 2 heerlijke gebakjes van de Echte Bakker. Hoe leuk is dat!